Franczyzobiorco zastanów się do jakiej marki chcesz przynależeć!

28 sty 2020
źródło: materiały prasowe

Franczyzę i silną markę można uznać za synonimy. Nie ma udanego biznesu bez silnej i rozpoznawalnej marki. Wielu franczyzobiorców nie zdaje sobie sprawy, że niepowodzenia biznesu spowodowane są właśnie niezbudowanym brandem.

Większość franczyzobiorców uważa, że sukcesem biznesu jest napędzenie sprzedaży. Mało kto zdaje sobie sprawę, że „dziedziczenie” marki nie wystarczy. Chyba, że jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami licencji gigantów franczyzy. Jeśli marka Twojego franczyzobiorcy nie jest rozpoznawalna w Twoim mieście, to musisz również stać się współtwórcą rozwoju koncepcji na nowym terenie.

Nie możesz prowadzić biernego biznesu

Franczyzobiorco musisz zdawać sobie sprawę, że nie możesz „spocząć na laurach” i oczekiwać tylko zysków. Fakt, franczyzodawca prowadzi ogólnopolskie kampanie i dostarcza materiały marketingowe nie znaczy, że zbuduje to bazę Twoich klientów. Ty również musisz prowadzić marketing lokalny i budować rozpoznawalność.

Na początku zdecyduj się na wykupienie odpowiedniej licencji

Jeśli nie potrafisz lub nie chcesz budować marki od zera, to zdecyduj się na wykupienie licencji franczyzy, która jest rozpoznawalna. Będzie ci o wiele łatwiej wystartować i szybciej zauważysz efekty. Niemniej nie wyklucza Cię to z pracy nad własną firmą. Znana marka ułatwia start, ale Ty również musisz na nią pracować.

Jeśli spodobała Ci się wizja mniej znanego, popularnego biznesu, to powinieneś być przygotowany do prowadzenia zwiększonych działań promocyjno-marketingowych. Musisz zwiększyć świadomość i rozpoznawalność marki w Twoim mieście. Przygotuj się, że będzie to o wiele trudniejsze niż pozyskanie klientów dla znanego brandu. Niemniej prowadzanie nowatorskiego biznesu przynosi pewnego rodzaju świeżość i wielkie predyspozycje rozwoju.

Możesz też trafić na zakup licencji franczyzy bez jakiejkolwiek świadomości marki, koncepcji i historii. W tym wypadku pozostaje Ci pomoc swojemu franczyzodawcy w tworzeniu brandu. Aby jednak uniknąć takiej sytuacji - zawsze prowadź szczere rozmowy z potencjalnym franczyzodawcą. Sprawdź, czy posiada wizję, cele sprzedażowe i marketingowe.

Kupując licencję franczyzy, upewnij się, że kupujesz również świadomą markę. Nie ma nic gorszego niż kupienie licencji pomysłu na biznes od osoby, która nie wyrobiła jeszcze świadomości własnego brandu. W historii franczyzy pojawiały się takie przypadki – nie zawsze kończyły się porażką. Często również przynosiły sukces, ale droga do niego była zdecydowanie dłuższa i trudniejsza.

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
x
Zapisz się do newslettera