Influenser pomoże wypromować Twoją firmę

18 sty 2020

Współcześnie jeśli nie istniejesz w sieci to nie istniejesz dla potencjalnych klientów lub masz już wypracowaną regionalną markę, która nie ma szans na popularność globalną, Jak to zmienić? Influenser pomoże wypromować Twoją firmę.

To, że posiadasz konto na wszelkich mediach społecznościowych i na bieżąco komunikujesz się ze swoimi klientami jest bardzo ważne. Niemniej w świecie tak ogromnej konkurencji musisz się jakoś wybić z tłumu. Szczególnie jeśli twoja firma sprzedaje produkty. Z pomocą przychodzi współpraca z Influenserem.

Zacznijmy od początku: Kim jest Influenser?

Jest to osoba publiczna, często bloger, aktor, sportowiec, youtuber itd., który posiada konto na wszelkiego rodzaju mediach społecznościowych, dzięki którym kontaktuje się ze swoimi obserwatorami. Obserwujący profil najczęściej są jego pewnego rodzaju fanami. Czerpią wiedzę i natchnienia z tego co robi, jak działa. Wzorują się na jego podejściu do świata, ubiorze, a nawet weryfikują gdzie chodzi i co je. Tak naprawdę śledzą jego każde poczynania i wzorują się na nim. Nie bez przyczyny tytuł Influenser pochodzi od słowa „influence” - oznaczającego wpływ.

Jak to działa?

Z pomocą przychodzi pojęcie Influencer Marketing – czyli marketing internetowy, którego celem jest nawiązanie pewnego rodzaju relacji pomiędzy odbiorcą a marką. Dzięki niemu proponowane produkty przez osobę znaną i cenioną stają się wiarygodniejsze w oczach obserwujących. Nawiązując współpracę należy znaleźć taką osobę, która ma jak największe zasięgi (oglądalność/obserwujących). Niemniej należy pamiętać, że taka współpraca powinna opierać się na wzajemnych korzyściach. Wynikają one z umowy między dwoma stronami.

Jakie są tego korzyści dla Twojej firmy?

Dobrodziejstw takiego rodzaju współpracy można wymieniać mnóstwo. Dzięki współpracy ze znaną osobą docierasz do określonej grupy docelowej. Zwiększasz swoją wiarygodność i zaufanie potencjalnych klientów. Kolejną korzyścią jest fakt, że taka forma promocji jest zdecydowanie tańsza niż reklamy w Telewizji. Takiego rodzaju współpraca ostatecznie wpływa na wzrost Twojej sprzedaży. Jeśli Twój produkt jest faktycznie dobry, to masz szansę na pozyskanie Ambasadora Twojej marki – to bardzo prestiżowe wyróżnienie, otwierające drogę do rozwoju Twojego biznesu.

Warto przemyśleć, czy nie czas na nawiązanie współpracy z Influenserem. Może na początku warto skontaktować się z kimś o mniejszych zasięgach? A w późniejszym czasie poszerzać współpracę i pozyskiwać topowych influenserów, którzy nawiązują współpracę z wybranymi markami, które odpowiadają ich wizji świata. Tego rodzaju marketing to przyszłość współczesnych firm.

***
Polecamy także:

Marketing franczyzowy – czyli co zrobić, by zaistnieć lokalnie

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
x
Zapisz się do newslettera