TOP 10 błędów franczyza&biznes – czyli jak nie powinno się reklamować na Facebooku

23 sty 2020
źródło: materiały prasowe

W modelu franczyzowym bardzo ważna jest promocja. Większość firm zdaje sobie sprawę jak cenny w biznesie jest Facebook. A jak jest w Twojej firmie? Czy marketing Twojej firmy jest zadowalający? Może popełniasz, któryś z tych błędów?

Obecność firmy w social media sprawia wrażenie nie tylko bardziej rozpoznawalnej, ale również wiarygodnej. Jak więc należy prowadzić profile na swoich social mediach, aby zachęcać potencjalnych klientów do obserwowania? Czego nie robić, aby ich nie odstraszyć? Ranking przedstawiamy poniżej.

1.Nieregularne publikowanie treści

Profil na którym nic się nie dzieje i nie ma ustalonej komunikacji nie będzie chętnie obserwowany. Najczęściej taki błąd popełniają firmy, które zakładają konto - uznając, że tak „wypada”. Brak ustalonej strategii komunikacji nie pomoże, a nawet zaszkodzi.

2. Zbyt częste publikowanie postów

Zasypywanie wiadomościami i „zaspamowanie” całej tablicy to poważny błąd. Nikt nie ma ochoty ciągle czytać i oglądać tego co firma i jej pracownicy robią. Fakt, warto jest czasem dodać zdjęcie, czy post z życia firmy – wtedy jest szansa na nawiązanie więzi pomiędzy użytkownikami. Niemniej w takiej komunikacji trzeba znać umiar. Należy konkretyzować treści i zadać sobie pytanie, czy to co chcę dzisiaj przekazać może poczekać do jutra? Czy ta treść jest ciekawa dla mojego klienta? Harmonogram działań na Facebooku to podstawa – jeden, dwa posty dziennie na początku absolutnie wystarczą.

3. Ignorowanie użytkowników

Skoro już masz potencjalnych klientów to musisz z nimi prowadzić dialog. Nie ma nic gorszego niż firma, która nie reaguje na pytania zainteresowanych.

4. Usuwanie negatywnych komentarzy i opinii

Nie wolno usuwać negatywnych komentarzy. Jeśli mają charakter wulgarny – należy je wtedy odpowiednio zgłosić. Prowadząc firmę trzeba się przyzwyczaić, że pojawią się zarówno zadowoleni jaki i niezadowoleni klienci. Nieprzychylny komentarz to pewnego rodzaju nauka – co zrobić, zmienić, aby w przyszłości nie popełnić podobnego błędu. Na takie komentarze także warto odpisywać.

5. Sprzedaż, sprzedaż - zbyt dużo sprzedaży

Uwaga nie więcej niż 20% twoich publikacji może dotyczyć promowania. Pamiętaj, że zaufanie zdobywa się poprzez wartościowe treści.

6. Brak udostępnień treściami

Powinieneś udostępnić treści publikowane przez innych. Pokaż, że jesteś aktywnym członkiem np. sieci sklepów do których należysz lub udostępnij nowinkę z Twojej branży. Facebook przestanie być jedynie autopromocją, jeśli nawiążesz relacje z innymi. Z czasem znajdą się tacy, którzy to odwzajemnią i w zamian udostępniają Twoje treści.

7. Brak grafik

Możesz napisać najlepszy esej na świecie, a i tak bez odpowiedniej grafiki nie masz szans na przyciągnięcie czytelnika. To zdjęcia, filmy, rysunki zwracają uwagę użytkowników Facebooka.

8. Nieaktualne informacje na Facebooku

Zmieniłeś logo firmy, adres lub dane kontaktowe? Warto jest to zaktualizować. Brak poprawnych danych może odstraszyć potencjalnych klientów.

9. Brak ustalonych granic smaku

Nigdy nie pisz rzeczy, które mógłby kogoś urazić. Staraj się nie propagować poglądów religijnych i politycznych. Zniechęcisz tylko swoich klientów. Facebook firmy to nie miejsce na wywody na temat funkcjonowania społeczeństwa. Pamiętaj, że Twoje treści mogą udostępnić również media.

10. Błędy ortograficzne i interpunkcyjne

Pamiętaj o pierwszym wrażeniu. Nie pisz słownikiem, nie zapominaj o znakach diakrytycznych (ą, ł, ę, ż itd.). Fakt, żyjemy w świecie szybkiego pisania – niemniej wygląda to mało profesjonalnie. Nie musisz się obawiać emotikonów.

Każdy z przedsiębiorców popełni jakieś faux pas w Internecie, czy podczas kontaktów bezpośrednich. Warto jednak uczyć się na błędach i starać się ich nie popełniać w przyszłości.

***

Polecamy także:

Influenser pomoże wypromować Twoją firmę

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
x
Zapisz się do newslettera